Ce presupune un itp corect si legal?
In primul rand proprietarul masinii trebuie sa se prezinte cu cartea de identitate a masinii sau civ-ul in original si certificatul de inmatriculare impreuna cu buletinul persoanei care se prezinta cu masina .
La prima operatiune este obligatorie identificarea, ea presupune verificarea seriei de caroserie si verificarea seriei de motor
Dupa identificare pentru itp se fac diverse alte proceduri, fiecare statie are fluxul ei, de regula dupa identificare se face fotografierea masinii. Se fac 4 poze, o poza cu luminile aprinse, o poza se face la compartimentul motor, o poza se face la km,
Dupa identificare se trece la emisiile poluante, ele se masoara diferit la benzina fata de diesel astfel:
Diesel – 3 probe de accelerare pana la intreruperea alimentarii (2500 – 5200 RPM)
Benzina – Se masoara noxele la mers in gol, accelerat (2000 – 3000 RPM) si mers in gol incet (ralanti)
Dupa ce se masoara emisiile de noxe poluante urmeaza testul de frana – axa fata, axa spate, frana de stationare (frana de mana). Frana de serviciu (picior) – minim 50% . Dezechilibru intre rotile de pe aceeasi axa – pana in 30%. Frana de stationare (de mana/ buton) – Minim 16%
Urmeaza sa se verifice jocurile, jocurile la roti – Se face verificarea la toate jocurile de la roti, pivoti, caseta de directie, cap de bara, brat, rulment, telescoape, etc… Trebuie verificat daca prezinta jocuri minore sau jocuri excesive.
Urmeaza sa fie verificat daca masina este dotata cu trusa, extinctor si doua triunghiuri de presemnalizare.
La final se verifica toate luminile , claxon, pozitii, avarii, masalier, etc. absolut toate becurile trebuie sa fie functionale. Tot acum se verifica si daca bat bine farurile la faza lunga si faza sculta.
Va asteptam la ITP Brasov pentru inspectia periodica a autoturismului dumneavoastra.