Concurenta! Mie imi place cuvantul asta. Daca nu ar fi concurenta te-ai putea opri din evolutie, nu ai avea motivatia de a fi mai bun, indiferent daca este vorba de tine ca individ sau de o afacere pe care o manageriezi.
Uite asa, cel putin in afaceri, trebuie sa arati mereu ce poti la acel moment si sa dai de inteles ca nu te vei opri. Prezinta-ti afacerea frumos, fa-ti un plan de branding (daca ai sigla si carti de vizita nu inseamna ca ai o strategie de branding, este doar inceputul unei identitati vizuale).
Daca ai mai multe activitati, mai multe coduri CAEN diferite, este bine sa sa ii informezi pe cei cu care colaborezi. Poate ai o sala de festivitati si o firma de confectii metalice in Iasi. Este bine pentru tine daca clientii cunosc acest lucru. Celor care vin sa organizeze o nunta in locatia ta poti sa le spui si ca le vei construi gardul primei lor case. 🙂
Daca te ocupi cu lucrari de mecanica generala arata-i posibilului client ce tipuri de etansari mecanice produci, repari sau montezi pentru pompe, compresoare si turbine. Clientul are nevoie de informatie, nu o ascunde, din contra, fa-o cat mai vizibila.
Nu lasa nimic la voia intamplarii. Diferentiaza-te de concurenta: produse mai bune, servicii mai calitative, livrare gratuita, rapsuns promt la solicitari. Alege unul sau mai multe aspecte care sa te faca remarcat in piata.
Nici in agricultura lucrurile nu stau altfel. Nu esti singurul producator de catina, spre exemplu. De ce sa cumpar de la tine? De ce soiurile cultivate de tine sunt mai bune decat ale concurentei? Ce ingrasaminte folosesti, organice sau chimice?
Imparte informatia cu ceilalti, de la materialul saditor si pana la recoltarea catinii. Vorbeste despre catina de la cultivare si pana la expluatare si nu uita de sol. Vorbeste despre ingrijirea solului, despre obstacolele cu care te confrunti si despre cum le depasesti. Totul este important si aduce valoare produsului tau.
Piata de constructii este in plin avant. Daca activezi intr-un sector care are legatura cu constructiile, ajuta-i pe cei care au nevoie se serviciile sau produsele tale sa ajunga la ele. Daca oferi servicii de transport agregate in Bucuresti informeaza-l pe client cat mai bine: ce tip de basculante detii, care este capacitatea de transport, ce fel de moloz, nisip, pamant din excavatii sau alte materiale poti transporta.
Ai un buldozer si te ocupi de demolari? Stii cata nevoie este de tine? Pe langa asta, utilajul iti mai permite sa faci lucrari de decopertare, sapaturi santuri si canale, degajari etc. Specifica toate lucrarile de pe care le poti face cu utilajul tau.
Sper ca exemplele de mai sus sunt graitoare. Orice coltisor din domeniul tau de activitate trebuie sa fie prezentat si expus spre informarea clientului. Nu-l lasa sa ghiceasca. Ofera informatie clara.